OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

1. subregionální závod VKV 2020

Končící zima, blížící se jaro, to je první velká výzva vyjet na kopec a zůčastit se velkého závodu. Tím byl 1. subregional 2020. Ještě v týdnu i norská rosnička předpovídala dobré počasí na sobotní start. Realita byla nakonec poněkud jiná. Tady dole v domácím QTH, cca 430 m ASL, to bylo od rána o děštivém nevlídném počasí. Co mělo být nahoře v horách, bylo ve hvězdách. Po vyjetí a otevření výhledu na Krkonoše bylo jasné, že vysílací QTH bude v nízké oblačnosti. Další problém přišel cestou. Vnuknutí, že něco chybí. Byly to schůdky pro pohodlné a hlavně bezpečné vysunutí stožáru. Myšlenky hned zapracovaly a naštěstí cestou ke kótě bydlí klient, který poskytl řešení, dvě bedýnky do piva :-). Při jejich přebírání už bylo jasné, že to nebude jen o oblačnosti, ale o trochu drsnějších podmínkách. Těmi byly sníh a vítr. S přibližováním se k soutěžní kótě přibýval na intezitě vítr a s ním spojené sněžení. Cestu postupně zakrývaly sněhové jazyky a vznikly pochyby, jestli sem si neměl půjčit i lopatu. Po dojezdu na místo jsem toho chvíli litoval. Místo, které při QRP závodě před měsícem bylo bez problémů přístupné, pokrývalo cca kolem 20 cm čerstvějšího sněhu. Stopy od auta nasvědčovaly, že se tam někdo z chalupářů snažil dostat. Nepovedlo se. Ani mě. Alespoň na první pokus. Zkusil jsem to tedy znovu s razantnějším rozjezdem. Nic. Nakonec to bylo na couvačku a povedlo se na druhý pokus. Nebylo na co čekat, počasí nepřálo a bylo nutné se pustit do stavby stožáru a zázemí v autě. Pod bičováním větrem se sněhem a sněhovými krupkami jsem balancoval na pivních bedýnkách při vysouvání stožáru a dalších pracech venku. Dalo se to zvládnout a s velkou časovou rezervou jsem se mohl začít věnovat přípravě uvnitř auta, aby bylo vše na 24 hodin bez problémů. Povedlo se. Jen počasí se nechtělo umoudřit a vítr tak cloumal s autem a k němu kotveným stožárem. Před startem závodu se povedlo pozřít i nějakou tu pochutinu a teplý čaj a mohlo se začít soutěžit. Panovaly obavy, že nebudou podmínky a že bude namrzat anténa. Naštěstí nic z toho se nepotvrdilo. Ještě před začátkem závodu byla slyšet italská stanice, ale ta hned na začátku točila anténu do svého vnitrozemí a tak neprošla. A namrzání antény se dle PSV nekonalo. To mimochodem bylo po celou dobu bez problémů. Jen pásmo bylo při tom sněžení zaprskané. Závod začal solidně, bylo koho dělat, podmínky byly přiměřené. Hned v 33 minutě závodu přišel ODX celého závodu, IQ4NN a QRB 824 km, což bylo potěšující, že by to mělo chodit. Potvrdilo se. I když byl začátek ve znamení QSO do domácích destinací, tak se pomalu začala připojovat spojení i do OM, YT, SP, 9A, HG. Bodový zisk, ač nevypadal, se držel na loňském, což bylo potěšující. Celkově byl JV směr velice výživný. Postupně ale nevydržel se svou silou a tak přišel ke slovu směr západní, kde překvapila velká aktivita D stanic. Mezi nimi se objevila i spojení do F, HB. To už byla noc v plném proudu, venku tma, vítr a sněhové přeháňky neustávaly. Ale aktivita na pásmu neopadala, naopak podle statistiky bodový zisk narůstal, i za počtu méně spojení. Takže taková satisfakce za nepřízeň počasí. Přišla druhá, třetí hodina ranní, kdy se jindy dalo jít spát, ale spojení pořád přibývala. Ne v takové razanci, ale na usnutí to nebylo. Křivka bodů ukazovala pětihodinový náskok oproti loňsku. Vyhlídka na výsledek byla pozitivní. Ale jak to tak bývá, přišlo ono pověstné ale. S ránem aktivita opadla a i s rozedněním prostě nebyly nové stanice. Venku mezitím poklesla teplota až na cca -4°C, ale uklidnil se vítr a nechumelilo. Ranními mraky se prodíralo slunce. Snídaně a na dávači výzva. Prolaďování pásma, směrování antény po Evropě, vyhledávání nových stanic. To co se povedlo večer, teď bralo za své. Posbírat 5000 bodů trvalo skoro tři hodiny. Ale náladu zvedla slunečná obloha a přirozené teplo v autě, až 26°C, kdy člověk schodil i do té doby navlečenou bundu. Od šesté ranní to bylo dolování spojení mezi "okoukanými" volačkami. Na řadu přišla i sluchátka a jemné prolaďování pásma a pomalé směrování antény. To přineslo své ovoce a přibývala nějaká solidní spojení. Opět byla cítit aktivita D stanic, ale vrátila se i výživnost JV směru. ODX se už nepodařilo překonat. A tak sem už jen počítal hodiny a minuty do konce. Díky všem za spojení, díky za podporu a body členů klubu OK1KMP, kteří aktivovali v 6H kategorii naši novou značku OK5P z JO70UK. Díky i těm, kteří dokáží zarušit podstatnou část pásma a nedovolí dodělat spojení v QSB a i jedné italské stanici, která tvrdošíjně nechtěla pochopit, že kmitočet je obsazen a že se mnou již spojení měla a měla by se odladit. I to patří k našemu počínání a je jen na nás, jak se s tím vypořádáme. Alespoň jsem tentokrát neslyšel hlášku, že ten kmitočet je té či oné stanice, která na něm přeci vysílá od začátku závodu a já jsem si dovolil ho použít, i když jsem se na jeho obsazení zeptal a třeba 5 - 10 minut na něm vysílal. Kde pak tedy byla ona stanice od počátku závodu ..... ? Takže díky za skvělý závod a naslyšenou příště. Report z deníku k nahlédnutí.

Značka  : OK1NPF
Contest  : 1.Subregionální závod 2020
Datum  : 7.3.2020
QTH  : Kobyla
WW Lokátor : JO70SQ
Pásmo  : 144 MHz
Kategorie : single
Log  : KJTlog VHF-SHF Contest LOG ver.3.0.1.361

Počet QSO       : 293
Počet bodu      : 79824

--------------
TOP 10:

1. IQ5NN JN63GN 824 km
2. IK5AMB JN54FF 814 km
3. I2XAV JN44MU 810 km
4. IZ3VTH JN54PF 786 km
5. IO2V JN54WE 774 km
6. IK4ZHH JN64AF 765 km
7. YU7ACO KN05RD 758 km
8. F5OOM/P JN28VP 737 km
9. YT3Z KN04CV 732 km
10. YT4X JN94US 728 km


DXCC: 12

 141xCzech Rep. (16159)
 70xFed. Rep. of Germany (24695)
 16xAustria (5145)
 13xCroatia (7907)
 13xSlovak Rep. (3824)
 8xItaly (6123)
 7xHungary (3207)
 7xSlovenia (3369)
 6xSerbia (4233)
 5xPoland (555)
 4xSwitzerland (2558)
 3xFrance (2049)
 

Počet WWL: 46

 58xJO70  29xJN79  18xJN89  14xJN69  12xJN58  12xJO80 
 11xJN68  11xJO60   9xJN99   8xJN78   8xJN88   7xJN48 
  7xJN59   6xJN49   6xJN85   6xJO50   6xJO71   5xJN76 
  4xJN39   4xJN47   4xJN54   4xJN86   4xJN95   4xJN98 
  4xJO51   3xJN75   3xJN77   3xJN97   3xKN05   2xJN57 
  2xJN87   2xKN04   1xJN28   1xJN37   1xJN44   1xJN55 
  1xJN63   1xJN64   1xJN65   1xJN94   1xJO41   1xJO62 
  1xJO73   1xJO90   1xKN06   1xKN08 

Povedlo se dostat na místo ....

Fouká a chumelí. A jak se hodí přepravky (vlevo ve sněhu).

Nutná výbava, nejen ta technická. Vařič, teplomet, termoska.

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. Congrats (ok1vpz, 13. 3. 2020 14:22:38) Odpovědět | Zobrazit odpovědi

    Gratuluji k výsledku v evropském pořadí VHF Contestu IARU!

    1. Re: Congrats (Roman OK1NPF, 13. 3. 2020 14:38:58) Odpovědět

      TNX !!