2. Subregionální závod 2018
První květnový víkend vyzýval k účasti na letošním, v pořadí druhém, subregionálním závodě. Předpověď rosniček avizovala dobré teploty, jen SV proudění kazilo celý víkend přetrvávajícím větrem. Sobotní dopoledne mi ještě před závodem zpestřila pracovní činnost cca 40 km od domácího QTH. Vše se ale stihlo, oběd byl nachystaný, přeložit pracovní techniku za kontestovou a vzhůru na kopec. Za 35 minut jsem byl na místě a s dostatečným časem na stavbu. Dvacet minut před začátkem závodu jsem byl QRV i s odzkoušenou technikou. Začátek se nesl ve znamení domácích značek OK. Poté se začaly ozývat i ostatní značky z území Evropy, kterým vládla DL komunita. Po nějakém čase potěšila spojení do F, která přinesla v daném čase ODX kolem 700 km. Tuto hranici pak překonala stanice IQ5NN s QRB 824 km. V tom čase se pak bodový zisk odpoutal od křivky minulých let. Spojení přibývala a vládl západní směr. Rušení bylo minimální, když neberu jednu blízkou stanici. S nastupující nocí přibývala únava a nastaly okamžiky, kdy mi z ruky vypadl mikrofon a to mě probudilo. Bodový stav byl v tu chvíli na úrovni ranních hodin. Před UTC půlnocí jsem vytáhl deky a podlehl pracovní únavě z dopoledne. Venku hučel, a s autem cloumal, neutichající vítr. Spalo se tak napůl. Budíček se díky zimě konal okolo 3 UTC. Aktivní byl stále západní směr, ale probouzel se i JV směr, S5, YU. Po ranní kávě přišel ODX závodu, IQ8BI, 832 km. Snad i díky tomu se křivka bodů po noční přestávce opět zvedla nad úroveň minulých let. Dopoledne bylo stále svižné, jen občas nastávaly úniky signálů. Po předchozí nadvládě západního směru se pozice vyměnily a spojení ovládl JV směr. Příjemná byla serie YU spojení. Samozřejmě s blížícím se koncem závodu bylo složitější nalézt značku, která ještě nebyla v zápisu. Ale přišla na řadu trpělivost ve výzvách a prolaďování pásma. A to přineslo své ovoce, které vyústilo ve výsledku v několik drobných rekordů. V porovnání historie tohoto závodu to znamenalo nejvíce spojení, nejvyšší bodový zisk a zápis 60 nových značek do databáze. Takže i poslední desítky minut závodu přinášely spojení. Pak už jen zbývalo balit (taky Vám to jde rychleji než stavění ?? :-) a cestou vyřídit ještě jednu drobnou pracovní činnost. Celkově považuji závod za velmi pozitivní po všech stránkách. Zasvětil jsem i nově vybudované zázemí v autě, na kterém se našlo i místo pro tak užitečnou věc, jakou je vařič (viz foto), hi hi. Takže naslyš příště.
73! Roman OK1NPF
Značka : OK1NPF
Contest : 2.Subregionál 2018
Datum : 5.5.2018
QTH : Kobyla
WW Lokátor : JO70SQ
Pásmo : 144 MHz
Kategorie : single
Log : KJTlog VHF-SHF Contest LOG ver.3.0.1.361
Počet QSO : 319
Počet bodu : 94483
--------------
TOP 10:
1. IQ8BI JN63NJ 832 km
2. IQ5NN JN63GN 824 km
3. YT5DEY KN04OO 799 km
4. IK4ZHH JN63BW 794 km
5. YU2ECP KN04GL 786 km
6. IO2V JN54WE 774 km
7. YU1EM KN04FP 766 km
8. IU4APB JN54MM 764 km
9. YU7ACO KN05RD 758 km
10. YT1WP KN04CV 732 km
DXCC: 14
133xCzech Rep. (16825)
83xFed. Rep. of Germany (30040)
20xSlovak Rep. (6265)
16xHungary (7332)
12xCroatia (7130)
11xAustria (3684)
11xPoland (1881)
8xItaly (5974)
8xSerbia (5785)
8xSlovenia (3632)
4xSwitzerland (2529)
3xFrance (2045)
1xBosnia-Herzegovina (693)
1xRomania (668)
Počet WWL: 54
53xJO70 21xJN79 20xJN89 18xJO60 13xJN69 12xJN49
11xJN58 11xJN88 11xJN99 10xJO80 8xJN48 8xJN68
8xJN97 7xJN85 7xJN98 7xJO50 6xJN95 6xJO71
5xJN47 5xJN86 4xJN59 4xJN75 4xJO40 4xKN04
3xJN55 3xJN63 3xJN76 3xJN78 3xJN87 3xJO51
3xJO61 3xJO90 3xKN05 2xJN37 2xJN39 2xJN54
2xJN77 2xJN96 2xJO30 2xJO41 2xJO82 1xJN38
1xJN57 1xJN65 1xJN66 1xJN94 1xJO43 1xJO62
1xJO73 1xJO81 1xJO91 1xKN06 1xKN08 1xKN18