OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

1.Subregionální VKV závod 2018

Letošní arktické počasí nedávalo dobré vyhlídky na první velký výjezd a pobyt 24 hodin v autě. Předpovědi rosniček z ČHMI a YR.NO byly stále minimálně kolem -10°C a to týden po dobraných antibiotikách nebylo to pravé. Ve čtvrtek před závodem mi to nedalo a jel jsem obhlédnout své místo na kraj hor. Cesta byla přístupná, samotné místo pro stání i vyhrnuté, ale jedna velká ledová plotna a riskovat ujetí auta na ledu a zůstat před hromadou ledové bariéry mě nelákalo. Pohledem z hor, směrem k nám domů, mi padla do oka kota KUMBURK a její nejbližší okolí. Bylo rozhodnuto. Obětovat výškových 300 m, ale mít jistotu dojezdu a blízkost domova na noční přespání pod peřinou. Došlo i na light variantu, pouze jedna anténa. Takže v sobotním dopoledni vše naložit a po obědě vyrazit směr Brdo, do čtverce JO70RL, 520 m ASL. Na návrší svěže foukalo a teplota taky nebyla nijak příznivá, tak se šlo do boje. Varianta jedné antény, nekotvené, jen stožár přichycený k výložníku na autě, uspořádat vnitřní vybavení, centrála. Ta po nahození běžela chvíli a těsně před začátkem závodu klekla. Kontrola svíčky, nahození, moc se nedařilo, druhá demontáž svíčky a následná montáž ..... zkřehlé prsty v úzkém prostoru svíčku neudržely a ta zapadla do vnitřního prostoru. Tu situaci jsem už jednou zažil, tehdy to byla plná rozborka centrály. Teď přišla hrubší varinta. Centrálu do ruk a svíčku vyklepat. Po pár pokusech se povedlo. Opatrnost a konečně centrála běží. Asi sedlý benzín. Zalézám do auta, zapínám zařízení, 1 kW topení pod nohy a hurá na pásmo. Hned na první zavolání ODX celého závodu, IO2V a QRB 750 km. V autě je teploučko, po prodloužené instalaci je to příjemné. Spojení přibývají solidním tempem. Vévodí jim OK a DL značky. Po chvíli mě přijíždí podpořit klubový kolega Petr OK1AKI, který měl ve vesnici nějaké věci k řešení. Obhlédl stanoviště, něco vyfotil (díky!), chvíli jsme v autě poklábosili. Po jeho odjezdu se už blížil večer. V té tmě byl slyšet jen hukot větru a šum stanice. Prim letošního závodu letos měly DL stanice a to jsem měl ještě část toho směru zavřený kótou Kumburk s 640 m ASL. Potěšením bylo samozřejmě každé spojení, které šlo do zápisu. Porovnáním statistik jsem zjistil, že se držím na stejné úrovni loňského snažení, což bylo na této kotě potěšující. Provoz se docela držel až tak ke 22 hodině UTC, kdy jsem se rozhodl pro ústup z pozice. Vitr ani v tuhle noční hodinu nepolevil a tak balení nebylo nic moc, ale šlo o to jen sundat stožár a anténu, stáhnout kabely, zbytek v autě šlo nechat v nainstalované pozici. Okolo půl dvanácté jsem už bral sprchu a pak teplou peřinu. To byla nádhera laughing. Budíček někde po sedmé, snídaně, čaj do velké termosky a znovu na kopec. Teplota stále kolem -10°C, ale konečně nefoukalo. Postavit stožár byla otázka chvíle a po půl deváté jsem zpět na pásmu. To bylo ale nějaké ospalé. Stanice, které při prolaďování byly slyšet, patřily k těm, co už byly v deníku. Drobné paběrky, točení antény, trpělivost. Někdy i trpělivost s "kolegy" na pásmu. Je s podivem, s čím se člověk v éteru setká. Mám ve zvyku si najít frekvenci, chvíli poslouchat, pak se alespoň dvakrát zeptat na obsazenost frekvence a nakonec dávat výzvu když je volno. Asi při desáté výzvě na daném kmitočtu se se svou výzvou přidala jiná stanice. Upozorněním, že je frekvence obsazena, se mi dostalo odpovědi, že tato stanice je na dané frekvenci již alespoň dvě hodiny a že já jsem ten záškodník, který ji okupuje. Argument na mé ověření volnosti kmitočtu a na to, že protistanice na něj "vlítla" bez avíza nepochodil. Tak jsem využil práva moudřejšího a odladil se. Příště ale takto ne, prosím, nejsme na CB pásmu. Dopoledne bylo příjemné, slunce začalo i hřát, že se dalo vypnout topení. Spojení ale už přeci jen tak nepřibývala. Zavřený byl směr OM, 9A, stanice jako by nebyly, pásmo z toho směru tiché. Vše opět zachraňovaly DL stanice. Po 12 UTC se pásmo zavřelo a nebylo koho dělat. Bodový zisk za poslední tři hodiny byl mizivý a s propadem oproti loňsku. Ale když už člověk vydržel do teď ..... No a tak jsem vydržel až do konce, kdy to dopadlo, jak to dopadlo.

Značka  : OK1NPF
Contest  : 1.Subregionál 2018
Datum  : 3.3.2018
QTH  : Brdo
WW Lokátor : JO70RL
Pásmo  : 144 MHz
Kategorie : single
Log  : KJTlog VHF-SHF Contest LOG ver.3.0.1.361

Počet QSO       : 217
Počet bodu      : 48438

--------------
TOP 10:

1. IO2V JN54WE 750 km
2. HB9GF JN37WB 673 km
3. IQ5NN JN55UC 660 km
4. F5JNX JN37PV 659 km
5. 9A0V JN95PE 655 km
6. IQ3LX JN65FA 647 km
7. I3LGP JN55VK 624 km
8. 9A1CRS JN95AE 620 km
9. 9A2QG JN95EH 615 km
10. DG8LG JO44VP 601 km


DXCC: 11

 113xCzech Rep. (11759)
 59xFed. Rep. of Germany (18129)
 9xAustria (2640)
 6xCroatia (3528)
 6xPoland (1189)
 6xSlovak Rep. (1647)
 5xHungary (2133)
 5xItaly (3204)
 5xSlovenia (2279)
 2xSwitzerland (1271)
 1xFrance (659)

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.


TOPlist

TOP produkty

Kontakt

Roman Pokorný
Plk.Vrány 133
509 01 Nová Paka-Štikov

PROVOZOVNA
FOTO-VYSÍLAČKY
Mikulášská 324
509 01 Nová Paka
https://mapy.cz/s/pizP

Po-Pá 8.30-12 / 13-17
So-Ne dohodnuté montáže
603 824 360 v provozní době
Mimo provozní dobu nebo při nepřijetí hovoru pište SMS s požadavkem
42919771
DIČ CZ7007203181 plátce DPH