OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

VHF CONTEST 2015 - DEN REKORDŮ

Po teplotně úmorném létě přišlo září. Prvního dne tohoto měsíce jsme uvedli do školního života našeho syna, který měl už průpravu z přeškoláků. Pro něj nový začátek, pro mě o víkendu konec letošní závodní sezony. V sobotu dopoledne jsem se věnoval ještě výdělečné činnosti, abych po obědě naložil a vyrazil. Rosničky slibovaly změnu počasí a tak jsem přibalil i nějaké teplé oblečení, kdyby něco. To něco přišlo, ale o tom až později. Na kopec jsem dorazil ještě ve slunečném počasí, proloženém sem tam nějakým mrakem a slabým větrem, takže na instalaci stačila větrovka. Teplota v té chvíli ukázala okolo 17°C. QRV jsem byl víc jak půl hodiny před začátkem. Start se povedl a byl v pohodovém tempu. První vlaštovka přes 600 km přišla z Itálie od stanice I3LGP QRB 647 km, po čase následovaná HB65AG QRB 651 km, přes 800 km se přehoupla stanice I5PVA/6 QRB 824 km. S nastupujícím večerem se zvedaly podmínky díky přicházející frontě. Zvedal se i průměr na spojení, která vesele přibývala, až sem se dočkal okolo 19.35 UTC ODX spojení se stanicí I1AXE QRB 919 km. Tato stanice byla v závodě slyšet ještě několikrát bez problémů. S postupující frontou zesílil vítr a přidal se déšť. Po nějakém čase to byla příčina zhoršení podmínek. Před půlnocí spadly podmínky a bodový propad se zvýšil a blížil se loňskému, ne moc dobrému, výsledku. Venku byl nárazový vítr s deštěm, kontrola kotvení byla na místě, ale vše bylo v pořádku. Jen ten teplotní limit byl poněkud nepříjemný. Noc byla dlouhá, spojení nepřibývala, chlad neumožňoval ani krátký odpočinek. Spacák, vlněné ponožky, teplá bunda a vařič. To byli noční a pak i denní společníci. Teprve před šestou se pásmo probudilo, ale bodová ztráta oproti předloňsku byla 20000 bodů ......  Během dvou a půl hodin se podařilo stáhnout ztrátu o cca 12000 bodů, ale pak přišel zase útlum. Počasí se nelepšilo, vyjít ven znamenalo promoknout a profouknout na kost. Představa balení nebyla nijak dobrá. Další útok na bodový zisk po dvou hodinách poklidu se vydařil a ztráta se snížila na 5000 odstup. Poslední dvě hodiny byly už trápením. Bylo to i podmínkami a rušením, které už od noci plnilo pásmo, odrazy od hor, které mám za sebou. Vydolovat některá spojení poblíž TOPGUN stanic byl nadlidský výkon. I tak šla spojení skoro do konce závodu a výsledek zůstal cca 2500 bodů před výsledkem předloňským. Přišel konec a s ním i přemáhání k balení. Slota venku neustávala a odvahy bylo čím dál méně. Proti větru, dešti a chladu sem vyrazil v pršiplášti. Což o to, shora sem byl suchý, ale tam kde končil plášť, vše teklo do kalhot a bot. Po chvíli jsem zimou necítil nohy a o to víc se snažil rychleji sbalit. Povedlo se a promočený a profoukaný jsem zapadl do předehřátého auta. Mokré kalhoty a slabé ponožky šly dolů, vlněné ponožky a sandály zůstaly na cestu. Uplakané počasí mě provázelo až domů, i když tam se podmínky trochu zlepšily, ale zima byla stejně. Přes to všechno nakonec hodnotím závod jako úspěšný. Naše bláznovství do toho jít i v tomhle počasí je tím, co k tomu patří. Tak příští rok naslyšenou Úžasný.

 73! Roman

Značka  : OK1NPF
Contest  : VHF Contest 2015
Datum  : 5.9.2015
QTH  : Kobyla
WW Lokátor : JO70SQ
Pásmo  : 144 MHz
Kategorie : single
Log  : KJTlog VHF-SHF Contest LOG ver.3.0.1.361

Počet QSO       : 328
Počet bodu      : 89208

--------------
TOP 10:

1. I1AXE JN34QM 919 km
2. YU1VG KN03KU 860 km
3. I5PVA/6 JN63GN 824 km
4. YU4DEY KN04RL 821 km
5. IO2V JN44OQ 818 km
6. 9A1CBM JN83EN 795 km
7. YT4B JN94SD 787 km
8. IW5BUX/4 JN54PF 786 km
9. IQ4AX JN54KK 778 km
10. I5MZY/4 JN54OL 763 km


DXCC: 14

 163xCzech Rep. (19273)
 40xFed. Rep. of Germany (12949)
 20xHungary (9065)
 18xSlovak Rep. (5435)
 17xPoland (2583)
 15xCroatia (9095)
 14xSlovenia (6900)
 12xAustria (3606)
 9xItaly (6969)
 8xSerbia (6000)
 6xSwitzerland (3847)
 2xBosnia-Herzegovina (1354)
 1xFrance (714)
 1xRomania (731)
 

Počet WWL: 52

 67xJO70  35xJN79  18xJN89  17xJO80  14xJN88  13xJN69 
 13xJN99  12xJO60   8xJN86   8xJN95   8xJN97   7xJN68 
  7xJN76   7xJO90   6xJN48   6xJN75   6xJN85   6xJO50 
  5xJN47   5xJN87   4xJN54   4xJN58   4xJN59   4xJN98 
  4xJO71   4xKN04   3xJN77   3xJO61   3xJO81   2xJN78 
  2xJN94   2xJO40   2xKN07   1xJN34   1xJN37   1xJN38 
  1xJN39   1xJN44   1xJN46   1xJN49   1xJN55   1xJN57 
  1xJN63   1xJN65   1xJN83   1xJN96   1xJO62   1xKN03 
  1xKN05   1xKN06   1xKN08   1xKN09 

  

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. VKV subreg. (Pavel Šír, 11.9.2015 18:34:27) Odpovědět

    Přečetl jsem si to dvakrát, je to hezké, - moc hezké a byla příležitost zavzpomínat jak to vypadalo o kousek výš, - na Zlatám návrší když jsem tam v sedmdesátých a osmdesátých létech jezdíval. Často to mívalo zcela podobný scénář, ale dík pohodlí v mikrobudu Š1203 kde šlo naplno Etaviro se to dalo vydržet. Když se začal na oknech rozlévat sníh a vítr celou noc cloumal tím autem a ještě k tomu to přesně jak píšeš nešlo, - přemýšlel jsem o svým zdravým rozumu...Naštěstí jsme tam byli dva a odjet v noci by stejně nešlo takže se vydrželo až do rána, ale několikrát jsme to o nějakou hodinu zkrátili a odjeli už v neděli dopoledne. Září a říjen byly při špatném počasí již velmi nebezpečné.Na jeden takový uhf-shf kdy jsen sjížděl dolů po námraze raději nevzpomínám....Byly tam ale i hezké okamžiky na které se vzpomíná dobře. VHF kontest 1979 a hlavně 1981 se 613 qso a 252000 body již zopakovat nikdy nepůjde....


TOPlist

TOP produkty

Kontakt

Roman Pokorný
Plk.Vrány 133
509 01 Nová Paka-Štikov

PROVOZOVNA
FOTO-VYSÍLAČKY
Mikulášská 324
509 01 Nová Paka
https://mapy.cz/s/pizP

Po-Pá 8.30-12 / 13-17
So-Ne dohodnuté montáže
603 824 360 v provozní době
Mimo provozní dobu nebo při nepřijetí hovoru pište SMS s požadavkem
42919771
DIČ CZ7007203181 plátce DPH