VHF CONTEST 2015 - DEN REKORDŮ
Po teplotně úmorném létě přišlo září. Prvního dne tohoto měsíce jsme uvedli do školního života našeho syna, který měl už průpravu z přeškoláků. Pro něj nový začátek, pro mě o víkendu konec letošní závodní sezony. V sobotu dopoledne jsem se věnoval ještě výdělečné činnosti, abych po obědě naložil a vyrazil. Rosničky slibovaly změnu počasí a tak jsem přibalil i nějaké teplé oblečení, kdyby něco. To něco přišlo, ale o tom až později. Na kopec jsem dorazil ještě ve slunečném počasí, proloženém sem tam nějakým mrakem a slabým větrem, takže na instalaci stačila větrovka. Teplota v té chvíli ukázala okolo 17°C. QRV jsem byl víc jak půl hodiny před začátkem. Start se povedl a byl v pohodovém tempu. První vlaštovka přes 600 km přišla z Itálie od stanice I3LGP QRB 647 km, po čase následovaná HB65AG QRB 651 km, přes 800 km se přehoupla stanice I5PVA/6 QRB 824 km. S nastupujícím večerem se zvedaly podmínky díky přicházející frontě. Zvedal se i průměr na spojení, která vesele přibývala, až sem se dočkal okolo 19.35 UTC ODX spojení se stanicí I1AXE QRB 919 km. Tato stanice byla v závodě slyšet ještě několikrát bez problémů. S postupující frontou zesílil vítr a přidal se déšť. Po nějakém čase to byla příčina zhoršení podmínek. Před půlnocí spadly podmínky a bodový propad se zvýšil a blížil se loňskému, ne moc dobrému, výsledku. Venku byl nárazový vítr s deštěm, kontrola kotvení byla na místě, ale vše bylo v pořádku. Jen ten teplotní limit byl poněkud nepříjemný. Noc byla dlouhá, spojení nepřibývala, chlad neumožňoval ani krátký odpočinek. Spacák, vlněné ponožky, teplá bunda a vařič. To byli noční a pak i denní společníci. Teprve před šestou se pásmo probudilo, ale bodová ztráta oproti předloňsku byla 20000 bodů ...... Během dvou a půl hodin se podařilo stáhnout ztrátu o cca 12000 bodů, ale pak přišel zase útlum. Počasí se nelepšilo, vyjít ven znamenalo promoknout a profouknout na kost. Představa balení nebyla nijak dobrá. Další útok na bodový zisk po dvou hodinách poklidu se vydařil a ztráta se snížila na 5000 odstup. Poslední dvě hodiny byly už trápením. Bylo to i podmínkami a rušením, které už od noci plnilo pásmo, odrazy od hor, které mám za sebou. Vydolovat některá spojení poblíž TOPGUN stanic byl nadlidský výkon. I tak šla spojení skoro do konce závodu a výsledek zůstal cca 2500 bodů před výsledkem předloňským. Přišel konec a s ním i přemáhání k balení. Slota venku neustávala a odvahy bylo čím dál méně. Proti větru, dešti a chladu sem vyrazil v pršiplášti. Což o to, shora sem byl suchý, ale tam kde končil plášť, vše teklo do kalhot a bot. Po chvíli jsem zimou necítil nohy a o to víc se snažil rychleji sbalit. Povedlo se a promočený a profoukaný jsem zapadl do předehřátého auta. Mokré kalhoty a slabé ponožky šly dolů, vlněné ponožky a sandály zůstaly na cestu. Uplakané počasí mě provázelo až domů, i když tam se podmínky trochu zlepšily, ale zima byla stejně. Přes to všechno nakonec hodnotím závod jako úspěšný. Naše bláznovství do toho jít i v tomhle počasí je tím, co k tomu patří. Tak příští rok naslyšenou .
73! Roman
Značka : OK1NPF
Contest : VHF Contest 2015
Datum : 5.9.2015
QTH : Kobyla
WW Lokátor : JO70SQ
Pásmo : 144 MHz
Kategorie : single
Log : KJTlog VHF-SHF Contest LOG ver.3.0.1.361
Počet QSO : 328
Počet bodu : 89208
--------------
TOP 10:
1. I1AXE JN34QM 919 km
2. YU1VG KN03KU 860 km
3. I5PVA/6 JN63GN 824 km
4. YU4DEY KN04RL 821 km
5. IO2V JN44OQ 818 km
6. 9A1CBM JN83EN 795 km
7. YT4B JN94SD 787 km
8. IW5BUX/4 JN54PF 786 km
9. IQ4AX JN54KK 778 km
10. I5MZY/4 JN54OL 763 km
DXCC: 14
163xCzech Rep. (19273)
40xFed. Rep. of Germany (12949)
20xHungary (9065)
18xSlovak Rep. (5435)
17xPoland (2583)
15xCroatia (9095)
14xSlovenia (6900)
12xAustria (3606)
9xItaly (6969)
8xSerbia (6000)
6xSwitzerland (3847)
2xBosnia-Herzegovina (1354)
1xFrance (714)
1xRomania (731)
Počet WWL: 52
67xJO70 35xJN79 18xJN89 17xJO80 14xJN88 13xJN69
13xJN99 12xJO60 8xJN86 8xJN95 8xJN97 7xJN68
7xJN76 7xJO90 6xJN48 6xJN75 6xJN85 6xJO50
5xJN47 5xJN87 4xJN54 4xJN58 4xJN59 4xJN98
4xJO71 4xKN04 3xJN77 3xJO61 3xJO81 2xJN78
2xJN94 2xJO40 2xKN07 1xJN34 1xJN37 1xJN38
1xJN39 1xJN44 1xJN46 1xJN49 1xJN55 1xJN57
1xJN63 1xJN65 1xJN83 1xJN96 1xJO62 1xKN03
1xKN05 1xKN06 1xKN08 1xKN09
Přidat komentář
Přehled komentářů
-
VKV subreg.
(Pavel Šír, 11. 9. 2015 18:34:27)
Odpovědět
Přečetl jsem si to dvakrát, je to hezké, - moc hezké a byla příležitost zavzpomínat jak to vypadalo o kousek výš, - na Zlatám návrší když jsem tam v sedmdesátých a osmdesátých létech jezdíval. Často to mívalo zcela podobný scénář, ale dík pohodlí v mikrobudu Š1203 kde šlo naplno Etaviro se to dalo vydržet. Když se začal na oknech rozlévat sníh a vítr celou noc cloumal tím autem a ještě k tomu to přesně jak píšeš nešlo, - přemýšlel jsem o svým zdravým rozumu...Naštěstí jsme tam byli dva a odjet v noci by stejně nešlo takže se vydrželo až do rána, ale několikrát jsme to o nějakou hodinu zkrátili a odjeli už v neděli dopoledne. Září a říjen byly při špatném počasí již velmi nebezpečné.Na jeden takový uhf-shf kdy jsen sjížděl dolů po námraze raději nevzpomínám....Byly tam ale i hezké okamžiky na které se vzpomíná dobře. VHF kontest 1979 a hlavně 1981 se 613 qso a 252000 body již zopakovat nikdy nepůjde....