OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

CB závod LETNÍ POLNÍ DEN 2012

15.ročník tohoto závodu a přidělená volačka ET-108. Účast již po třinácté, zavzpomínal sem na svoji první účast v roce 2000, s batohem na zádech a anténou v ruce, kdy sem si vyšlápl cca 5km za město na 600m kopec a závod odvysílal na Allamat 295, čerstvě vybalenou z pošty a gelovku, to vše z posedu hi,hi. Dnes na to místo jezdíme s klubem OK1KMP na VKV Polní den. Trocha příprav techniky, tedy spíš kontrola CB vybavení, výběr koty padl na Černou horu v lokátoru JO70UP a pak jen přání dobrého počasí. A to byl letošní kámen úrazu tohoto víkendu.

Čas -3 hodiny do začátku závodu. Obtížně dostáváme malého z bazénku na pohádku o autech v TV. Venku je šilené vedro a dusno, předzvěst nějakého meteorologického problému. Letim k PC a klapu radar. Předpověď rosniček se naplnila, od jihu až jihozápadu se to žene. Propočítám, že to snad na kopec stihnu i s postavení antény. Co bude dál nepřemýším. Vše mám už v autě, přihazuji nepromokavou bundu s kapucí, kanady, plachtu. Čas -2 hodiny před začátkem závodu, vyrážím. Cesta plynulá, jen obloha už hrozí svou barvou do šeda směrem od Liberecka. Na vrchol Černé hory se dostávám těsně po šesté večerní, na nic nečekám a stavim stožár. Jen co stojí, začíná krápat, to ještě sestavuji anténu. Samotná 5/8 je na stožáru a začíná pršet. Beru bundu s kapucí. Šroubuju 16 radiál, napojuju kabel, zvedá se vítr, leje jak z konve nebo nevim z čeho. Zvrchu sem docela suchý(pod bundou), ale odspodu mam nohy zmáchané. Síla živlu se stupňuje, zapadám do auta a zavírám za sebou. Venku zůstává kabel a i telefon, jak zjištuju později. Ten mi vypadl a vymáchal se v tom největším lijáku. Ale přežil. Přešla první vlna a déšť opadl, dokonce vysvitlo slunce.Mezitim sem v autě namodil na zadní stranu předních sedaček závěsný stolek na vše potřebné a pak pár minut před zahájením závodu odzkoušel. Kupodivu vše fungovalo, PSV uplně v pohodě, při cestě přes matcher ještě lepší. Stačil sem ještě něco urovnat v autě, sundat ze sebe mokrou bundu a závod začínal. A nejen závod. Příroda ukázala svou tvář. Začit vysílat bylo vlastně největším riskem prvního kola. Kolem dokola se rozpoutalo peklo na zemi. Liják, vítr a bouřka. Prozatim to byla bouřka vzdálená, bez blesků. Pak, když se začlo blýskat, tak se hladina adrenalinu zvýšila a do zpěvu mi nebylo. Ale do vysílání ano. I přes tyto podmínky a plné rušení 9S, které se sílícím deštěm ve výšce skoro 1300 m.n.m gradovalo, sem se snažil dávat výzvy nebo poslouchat. Přírodní živel nabíral na obrátkách. Spojení přibývala, některá obtížněji, jiná v pohodě. Ale podle počtu a lokátorů sem tušil, že to nebude nějaký rozlet po kraji. Přibližně v polovině prvního kola sem uslyšel divný zvuk, který se přenesl i na auto. V té době docela živel řádil. Otevřel sem dveře auta a uviděl dílo zkázy. Poryvy větru a podmáčená zem dokázaly vyrvat 40cm kotvící kolík a složit tak stožár s anténou k zemi. 12 metrů délky se válí na zemi. Beru bundu a lezu do té sloty co panuje. Baterka nikde, tak vše pozoruju podle blesků. Stožár sem si povolil na zemi, aby se při zvedání stáhnul do základu dvou metrů. V tom neštěstí bylo i trochu štěstí. Stožár  padl směrem na jih, kde byla rovinka ukončená břehem. Odneslo to jen pár zohýbaných radiál, zbytek fyzicky vydržel. Se stožárem v ruce, kolem mě blesky, no prostě sebevražda. Ale zvítězit nad živlem bylo silnější. Kolík se mi podařilo zabouchat naplno(taky ráno ho vydolovat byl problém) a vylezl sem na schůdky ještě trochu porovnat radiály. Opětovně zmáchaný sem ještě natočil centrálu (do té doby z baterky) a zapadl do auta. Co se dělo pak i s přímým přenosem radaru na netu už asi nejde popsat. Peklo na kopci, blesk za bleskem, liják, statika, že nebylo skoro možné ani poslouchat a kabel stále ve stanici. V tu chvíli to bylo buď a nebo. Nakonec přeci jen 2x kabel šel na chvíli ze stanice. V tu chvíli sem chápal i omezené množství stanic na pásmu a chybějící kontrolu na Hvězdě. Konec prvního kola s výsledkem 40 spojení a relativně se zklidňujícího počasí, alespoň v bouřkové činnosti. Povypínal sem vše, vzal deku a schoulil se na sedačku na chvíli spánku. Uspával mě ještě stále trvající déšť. Probral sem se po pul jedné, ještě před budikem, dolil centrálu, zkontroloval radar, měl by být už klid od bouřek, déšť se ještě ukáže, bouřky jsou na Slovenskem, to je už z ruky. Začlo druhé kolo. Spousta soutěžících hodnotí proběhlé počasí, kontrola na Klínovci jen kroutí hlavou, o čem že to mluvíme. Druhé kolo je aktivnější a klidné na rušení. Objeví se i pár stanic, které to napoprvé nedaly. Naopak 1-2 stanice opakovaně v druhém kole nemam. Začíná svítat, provoz je klidný a vysekávají se kontrolní stanice, sem tam nějaký pozdě probuzený nebo teprve se odváživší jit do eteru po bouřce. V pět hodin závod končím s 55 spojeními v druhém kole, což vypadá slušně, ale nic to neznamená. V klidu vše balim, vody je všude stále dost, ale už neprší. Jen si říkám, jestli nebude cesta zatarasená spadlými stromy, což na netu byla zmínka z jiných míst. Ale sjezd z Černé hory byl v pohodě, ani polámané větve nebyly. Cestou domů několik naplavenin a kaluží vody, jinak klid. Půl kilometru před barákem najednou ručika teploty vylítla do červeného a během chvíle se z auta "lehce" kouřilo. Zbývalo cca 300 metrů domů, tak sem je risknul. Nebyl to kouř, ale pára. Všechno chlazení pryč. Šel sem spát, nebyla síla to řešit. Po probuzení bylo jasno že to moc nepojede ani po dolití, protože cca tři kilometry jízdy na benzinku a opět pára ......  Tak i přes nedělní odpoledne zjišťuju, jak jsou ochotní servisáci a tak si auto vzal jeden do parády. Diagnoza-odešlý termostat a s tím spojené komplikace. Teď se už zase jezdí.

Ještě k samotnému závodu.Snad si můžu dovolit pár postřehů po těch letech. Letos to bylo uplně jiné. Spíš to lepší. Ale pár problémů se našlo. Hlavní problém předávání času. Je to věc organizátora a jeho propozic, ale předávání času považuji stále za zbytečnost. Těch dohadů a navržených časů ..... Kdyby se všichni slyšeli a uvědomili si to zdržení, snad by konečně pochopili, o co mi jde. Myslím si, že ani propozice pořadatele nemluví o tom, že si soutěžící musí čas předávat, mluví se spíš o jeho potvrzení zápisem v deníku. Další negativum, které se mi letos podařilo pozorovat, byla nejistota v předávání reportu. Ano, je to součást spojení, ale nepochopim jak může soutěžící předávat report stylem  "...dávám Ti 55, ale když není rušení, tak Ti dám 59". PROČ !?!  Vyslovim přeci jednu hodnotu a jedu dál, koho v tu chvíli zajímá realná hodnota reportu?? Co si mám napsat? Čemu v tu chvíli věřit? Co si napíše ten, kdo report dává a co mi řekne? V tu chvíli ztrácím jistotu celého zápisu. Jsem ovlivněn HAM závodním provozem, kde se víceméně standardně předává soutěžní kod 59, bez ohledu na jeho kvalitu. Ono taky na CB děláme z reportu velkou vědu i v nesoutěžním spojením ale to by už bylo na jiné povídání, už slyším ty hlasy, jsme přeci na CéBé .......  Pokud by bylo v závodě více stanic, spousta by si uvědomila, že je potřeba spojení dělat jednoduše a rychle a že se dají zvládnout i tři během minuty(extrém) pokud vim co a jak srozumitelně předat. Je to věc, která trochu komplikuje samotný soutěžní provoz. Je to jen muj osobní názor na danou věc, souhlasit s ní nemusíte. Jinak letošní závod hodnotim velice dobře a díky adrenalinu z počasí mi zustane dlouho v paměti Mrkající.  Barry

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. Áno, samovražda (Barry, 1.8.2012 22:35:42) Odpovědět

    Jo Marconi, byl to adrenalin, už jednou sem to vzdal před pár lety, ted sem se to snažíl ustát. A správně si to nazval samovraždou ..... :-) Na diplom jsou tu jiní, uvidim jestli bude aspoňpro mě za umístění :-)

  2. šialenstvo (Marconi PE, 1.8.2012 18:15:29) Odpovědět

    Barry, ved to bola čistá samovražda... Mal by si dostať diplom za odvahu... V takom nečase pekný výsledok, blahoželám

  3. CB na Černé (Barry, 1.8.2012 15:53:14) Odpovědět

    jj Martine, ja o Tobě věděl, ale nejsem zas až tak zvyklý avizovat CB portable, mam rád to, že až při závodě zjišťuje kde kdo je .... Aviza sem dával při PoMeRančování, ale ted na to není čas jezdit pravidelně PMR CUP. Tak třeba někdy někde ......

  4. Černá hora (Martin Kbely, 1.8.2012 15:39:59) Odpovědět

    Barry, opravdu velká náhoda. Celé odpoledne jsem na Černé hoře byl v rámci PMR Cupu, lanovkou v 18:00 jsem to těsně před začátkem bouřky vzal dolů a vyrazil do Prahy. Škoda, že jsme se minuli.


TOPlist

TOP produkty

Kontakt

Roman Pokorný
Plk.Vrány 133
509 01 Nová Paka-Štikov

PROVOZOVNA
FOTO-VYSÍLAČKY
Mikulášská 324
509 01 Nová Paka
https://mapy.cz/s/pizP

Po-Pá 8.30-12 / 13-17
So-Ne dohodnuté montáže
603 824 360 v provozní době
Mimo provozní dobu nebo při nepřijetí hovoru pište SMS s požadavkem
42919771
DIČ CZ7007203181 plátce DPH