..... s podtitulkem Jak na SSB jet "stereo"
První červencový víkend a s ním stálice Polní den VKV. Původně plán jet na klubovou značku OK1KMP vzal letos za své. A to hned z několika důvodů. Jedno dlouhodobé pracovní vytížení, jeden zhoršený zdravotní stav, jedno částečné budovatelské zaneprázdnění. Rozhodl sem se pokračovat v linii subregionálních závodů sám. Ale zároveň sem přemýšlel o zařazení klubové značky do výsledkvé listiny. Takže jsme dohodli, že udělám několik čestných spojení pro zápis OK1KMP do výsledkové listiny.
Technika byla zkontrolována a připravena, proviant naložen, promyšlen zápis na dvě značky, jen o realizaci bylo trochu pochyb, ohledně zdržení apod. A tak nastal den D. S dostatečným předstihem sem vyrazil na své oblíbené QTH Kobyla ve čtverci JO70SQ. Přijel sem včas, akorát byla čerstvě posekaná louka a nestal sem se jejím ničitelem. Stavba stožáru, sestavení pracoviště bylo už rutinou a vše se zvládlo v pohodě, tedy až na nadměrné teplo. QRV sem byl v pohodě před začátkem závodu. Přišla hodina H a závod začal. Čekal sem zpočátku pile-up, ale ten se skoro nekonal. A bylo to i k něčemu dobré. Zkusil sem hned ze začátku jet na obě značky. Technicky to znamenalo přepínání dvou deníků a hlídání značek v hlavě. Ale všechno se po pár spojeních zdálo, že pujde realizovat. Čas tak utíkal a oba deníky se plnily spojeními. Někomu dělalo problém pochopit, že hned po své značce budu dávat další, takže docházelo k malým zdržením, ale výsledek se většinou dostavil v pohodě. Samozřejmě se to někdy nepovedlo. A to buď únikem signálu stanice nebo nepochopením o volání další značky. Většinou u zahraničních stanic. Takže se po nějakém čase stalo to, že se dávala odlišná čísla spojení. K tomu přepínání dvou deníků, KJTlogu a Atalanta Locatoru. Ale vše fungovalo, pc se drželo, deníky taky. Ani jednou nespadly, a to byla kombinace provozu WIN a DOS programu. Takže vše pak bylo už jen o soustředění přiřadit značce správné číslo spojení. Jen doufám, že v tom nebude moc chyb. Závod tak běžel plným tempem a pomalu nezbyl čas na likvidaci proviantu. Ale i k tomu došlo. Noční provoz samozřejmě opadl, ale pořád byl dobrý na to, aby člověk neměl potřebu spát. Takže tentokrát plných 24 hodin provozu a ještě k tomu na dvě značky.
Z přijatých značek byla vidět síla OK stanic, které si tento závod nenechaly ujít. Snižovaly tak průměr na spojení, ale samozřejmě díky za každé QSO. ODX tohoto závodu a osobní rekord se povedl necelé dvě hodiny po začátku soutěže a to s IK1WVQ, QRB 919km. Aktivitu celého závodu hodnotim jako velice dobrou, i poslední dvě hodiny bylo na pásmu co dělat a vlastně i poslední půlhodina byla v malém pile-upu :-). Výsledky za obě značky jsou v následujících tabulkách.
Značka : OK1NPF
Contest : Polní den 2013
Datum : 6.7.2013
QTH : Kobyla
WW Lokátor : JO70SQ
Pásmo : 144 MHz
Kategorie : single
Log : KJTlog VHF-SHF Contest LOG ver.3.0.1.361
Počet QSO : 380
Počet bodu : 89568
--------------
TOP 10:
1. IK1WVQ JN34QM 919 km
2. YT2L KN03KN 889 km
3. YT7W KN04UC 867 km
4. YT5EA KN04LE 830 km
5. IK5ZWU/6 JN63GN 824 km
6. YU5RY KN04QM 813 km
7. YT4B JN94SD 787 km
8. YT3N KN04LP 785 km
9. YO2LYN KN15AE 780 km
10. YU7ACO KN05QC 758 km
DXCC: 13
233xCzech Rep. (28016)
34xFed. Rep. of Germany (9874)
34xSlovak Rep. (10615)
18xSerbia (13429)
14xCroatia (7948)
10xAustria (2865)
10xHungary (4374)
9xPoland (1832)
9xSlovenia (4419)
4xItaly (2924)
3xSwitzerland (1869)
1xFrance (623)
1xRomania (780)
Počet WWL: 47
88xJO70 43xJN79 37xJN89 22xJO60 21xJN69 20xJN88
18xJO80 14xJN98 14xJN99 8xKN04 7xJN86 7xJN97
6xJN95 5xJN75 5xJN76 4xJN48 4xJN78 4xJN85
4xJN87 4xJO61 4xKN05 3xJN65 3xJN68 3xJO50
3xJO71 3xJO90 2xJN47 2xJN57 2xJN59 2xJN94
2xJO40 1xJN34 1xJN37 1xJN38 1xJN39 1xJN58
1xJN63 1xJN67 1xJN77 1xJN96 1xJO41 1xJO72
1xKN03 1xKN08 1xKN09 1xKN15 1xKN19
Značka : OK1KMP
Contest : POLNI DEN 2013
Datum : 6.7.2013
QTH : Kobyla
WW Lokátor : JO70SQ
Pásmo : 144 MHz
Kategorie : multi
Log : KJTlog VHF-SHF Contest LOG ver.3.0.1.361
Počet QSO : 368
Počet bodu : 82866
--------------
TOP 10:
1. YT2L KN03KN 889 km
2. YT7W KN04UC 867 km
3. YT5EA KN04LE 830 km
4. IK5ZWU/6 JN63GN 824 km
5. YT4B JN94SD 787 km
6. YT3N KN04LP 785 km
7. YO2LYN KN15AE 780 km
8. YU7TRI KN04KV 757 km
9. YT0A KN04FT 750 km
10. YT1WP KN04CV 732 km
DXCC: 13
232xCzech Rep. (27947)
34xSlovak Rep. (10615)
32xFed. Rep. of Germany (9489)
14xSerbia (10421)
13xCroatia (7366)
10xAustria (2865)
10xHungary (4374)
8xPoland (1366)
8xSlovenia (3864)
3xItaly (2005)
2xSwitzerland (1151)
1xFrance (623)
1xRomania (780)
Počet WWL: 43
88xJO70 43xJN79 37xJN89 21xJN69 21xJO60 20xJN88
17xJO80 14xJN98 14xJN99 7xJN86 7xJN97 6xKN04
5xJN76 5xJN95 4xJN48 4xJN75 4xJN78 4xJN87
4xJO61 3xJN65 3xJN68 3xJN85 3xJO50 3xJO71
3xJO90 3xKN05 2xJN47 2xJN57 2xJN59 2xJN94
2xJO40 1xJN38 1xJN39 1xJN58 1xJN63 1xJN67
1xJN77 1xJN96 1xJO41 1xKN03 1xKN08 1xKN15
1xKN19
"Stereo" provoz sem zvládl, i když ke konci si pusa už občas mlela co chtěla. Polní den hodnotim jako velice pozitivní, navíc s osobním i klubovým rekordem, takže jak se říká, není co řešit. To vše s 80W, 7elementy a 830m ASL. 73! Roman OK1NPF, member of OK1KMP